Centrum pro skupinové a individuální cvičení proti skolióze a jiným formám vadného držení těla

Cvičební program pro děti, dospívající a dospělé se skoliotickým držením těla nebo idiopatickou skoliózou. Cvičení je vhodné i pro jiné druhy vádného držení těla (hyperkyfózy/lordózy, Scheuermannova nemoc). Boj s vadným držení a obzvláště skoliózou není jednoduchý, ale cílené cvičení v dlouhodobějším horizontu často vede k pozitivním výsledkům. Stačí chtít a společně můžeme najít možnosti.
První krok ke správnému cvičení je si uvědomit, že cviky jsou pro lidi se skoliózou odlišné od cvičení v klasickém fitness nebo jiného sportu. Dokonce je jiné než pro lidi, které obtěžuje "běžná" bolest zad. Dokonce i dva lidé se skoliozou mají často trochu jiné cviky.
Víme, že lidé se skoliózou potřebují specifickou péči, která v ČR bohužel často chybí, proto se u nás snažíme tuto mezeru vyplnit jak kvalitou (malé skupinky a kombinace fuknčích konceptů cvičení), tak dostatečnou kvantitou cíleného cvičení (můžete cvičit skupinově a k tomu individuální setkání), je možné u nás cvičit dlouhodobě v malé skupince pod dohledem a instruktáží, tak aby bylo cvičení správné a cílené, ulevilo od bolesti a zlepšovalo křivku páteře nebo došlo ke stabilizaci. 
  • Skupinka (3-4 osoby) pro dodržení kvality a cílení. 
  • Cvičíme dle kineziologického rozboru a v ideálním případě po shlédnutí RTG snímku páteře.
  • Využíváme ověřené a moderní koncepty cvičení.
  • Dynamická neuromuskulární stabilizace dle prof. P. Koláře, Schrottova metoda, Spiralní stabilizace, Klappovo lezení, Dornova metoda a další.)
  • Možnosti individuálního cvičení.
  • Preventivní diagnostika dětí a dospělích při podezření na skoliozu a vadné držení těla (VDT) - v případě podezření na skoliozu či jiné vadné držení těla nás neváhejte kontaktovat. Prevenci považujeme za velmi důležitou pokud se u Vás v rodině vyskytuje skolióza. Preventivní sledování/diagnostika provádíme u dětí již od nejmenšího věku, protože čím dříve je zahájeno cílené cvičení, tím měné se skolióza rozvine nebo se nerozvine vůbec. Preventivní kontroly a aktivní cvičení u nás provádíme již pro děti od 3-4 let. Problematika záchytu skoliozy/VDT spočívá ve zrádnosti "tiché" postupné nebo i rychlé progrese křivky za krátké období např. za 3-6 měsíce. Když se vyskytuje v rodině skolióza měli by děti chodit na prohlidku ideálně i několikrát za rok a případně stav podchytit cvičením už první známky skoliózy. Pravidelné prohlídky u praktického lékaře jsou nedostačující:  
  • 1. Velmi dlouhý interval preventivních kontrol, kdy dítě stačí výrůst o několik cm a při každém cm se vyvyjí patologická křivka, stav následně bývá zachycen až jako pokročilá forma, pokud vůbec. 
  • 2. Počínající nenápadné křivky u dětí bývají těžko rozpoznány, diagnostika chce jistou dávku specializace a zkušeností. 
Pohybový pobyt pro děti a dospívající na léto 2020, 2 až 3 týdenní pobyt se cvíčením a aktivitami. Předejděte operaci a cíleně cvičte pod vedením. Pro více informací volejte nebo použijte níže formulář. Vhodné pro skoliotiky a jindé deformity páteře, vadné držení těla, nádváha a obezita.

- Odpočinek pro rodiče při náročném doržování pravidelného cvičení dítěte.

- Intenzivní zásah cvičením v období, kdy děti nejvíce rostou.

- Přátelská atmosféra a nalezení nových kamarádů.

 
Aktuálně je možné se hlásit na skupinky nebo individuální cvičení.
 
Intenzita 1x 1h týdně čt od 17h. 720 Kč na 4 týdny - 180Kč / lekce. (Další dny si cvičí doporučené cviky doma).
U těžších nebo bolestivějších stavů je možné kombinovat s masáží a individuálním cvičení.
 
  • Bohužel se často setkáváme se špátným názorem-mýtem, že skolióza nebo jiné deformity nelze ovlivnit cvičením. Jsme přesvědčení, že každý stav lze ovlivnit cvičením. Primárně ovlivňujeme spravným cvičením bolest, následně tvar-posturu, soubežně pohybové návyky. V další fázy vystavěné svaly, které jsou správně koordinované mají významný vliv na tvar a vzájemné postavení skeletu. Čím dřívě zasáhneme správným cvičením na rostoucím těle, tím více jsme schopni stav ovlivnit. Ovšem klíčové je cvičit správně specifické cviky a v dostatečné četnosti a intenzitě. Mnozí klienti se k nám dostaví ke konzultaci, že pravidelně cvičí a přesto se stav nelepší nebo se i zhoršují, ale když si necháme předvést cviky, které cvičí, tak někdy ani není divu (často jejich cvičební sestava obsahuje cviky podporující skoliózu nebo cviky, které svou podstatou stav nemají jak ovlivnit). Mnoho rehabilitací, kde se cviky naučili bohužel nemá přehled o moderních přístupech a možnostech.
Proto přikládáme ukázky pro motivaci a inspiraci v neoperativní léčbě, cvičením našich kolegů z Londýna. Další kazuistiky jsou vedeny u nás.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tato kazuistika zachycuje jednu z našich klientek. Slečna 21 let, úspěšně bojující se skoliózou pod vedením v našem zařízení. Rozdíl je zachycen po tří měsíčním cíleném cvičení v intenzitě 1x týdně individuální vedení a současně 3x týdně cvičení doma. Vždy cca hodinová sestava. Dodáváme, že korekce je vytvořena pouze individuálním cvičením bez korzetoterapie či jiné terapie.
 
Následující kazuistika zachycuje RTG projekci z boku, kde vidíme zlepšení dívky 15 let z 42 st. hyperkyfózy hrudní páteře na 22 st. tedy nyní z ortopedického zhlediska povážováno bez nálezu. Cvičení 5x týdně individuálně. Bez korzetorapie.
Níže vidíme kazuistiku objektivního zlepšení skoliózy po cíleném cvičení (4 měs.) bez korzetoterapie. Primární bederní křivka ustoupila z 26 st. na 17 st. dle Cobba. Snížení rotace bederních obratlů. Zvažovala se korzetoterapie po prvním RTG, ale do další kontroly RTG v pravo došlo ke kompenzaci postury, došlo k vymizení bolestí v bedrech a snížení křivky z indikace pro korzetoterapii, což se dívence velmi ulevilo. Také došlo k úpravě pohybových stereotypů, které považujeme za stěžejní pro další vývoj (patologické vychylování pávne při chůzi i jiných pohybech a celkové držení těla). Níže ještě porovnání stereotypu chůze.
 
Zaznám z pohybové analýzy chůze v levo před terapii v právo po terapii. Lze videt lepší trupovové postavení, lepší postavení ramen a lopatek. Podstatné na tomto porovnání je, že je zachycené v dynamice, bez přeučování stylu chůze, nový stereotyp se ustanovil po cileném zásahu na dysbalancích. Nový správnější stereotyp pohybuje je hlavním cílem, protože každý pohyb je ekonomizován s nižší zátěží na klouby a měkké tkáně.
 

Přihláška / dotazy skolio-cvičení

Zvolte soubor
Zvolte soubor